Ez a cikk kifejezetten azoknak szól akik webshopokat üzemeltetnek vagy saját termékeiket
értékesítik egy weboldalon. Nekik szeretnék segíteni saját tapasztalataimmal,
hogy miért is nagy fontossága van a mai világban a termékfotózásnak és, hogy hogyan
lehet ezzel több pénzt keresni.

Miért fontos a fotó?

Kezdjük a legelejéről.
A mai világban elég elterjedtek a webshopok melyeken számos márka
termékeit tudjuk megvásárolni, illetve vannak olyan weboldalak ahol
kifejezetten egy adott cég a saját termékét értékesíti. A webshop mint
“üzletág” egy elég egyszerű dolog hiszen nincs szükségünk másra mint
alapítani egy céget vagy akár egyéni vállalkozást, csinálni egy weboldalt és
némi összeget befektetni a készlet beszerzésébe. Ezek közül én kifejezetten a
weboldal részével fogok foglalkozni azon belül is a megjelenéssel.

Mint tudjuk a webshopok egyik nehézsége, hogy nem tudod
megfogni a kezedben a terméket, nem tudod felpróbálni, tehát nincs meg a
fizikai kontaktus a termékkel csak miután kifizeted és megkapod. Miért van
mégis az, hogy a webshopok manapság lassan több bevételt termelnek mint a
fizikai boltok?

2 dolog van amit használnak a sikeres webshopok.

1. Megfelelő mennyiségű információt adnak a termékről

2. Pontosan tudják, hogy sokkal kényelmesebb és költséghatékonyabb az ügyfeleik számára, ha nem kell bemenniük a boltba
kiválasztani a terméket, hanem csak a ház elé kell kimenni amikor hozzák a
csomagot, ráadásul sokkal nagyobb termékpalettát tudnak biztosítani a
weboldalon, hiszen ok egy végtelen nagyságú virtuális bolttal rendelkeznek.

Én most az 1. fontos tényezőre fogok kitérni azon belül is a
termékfotózás fontosságára.

Ahogy korábban is említettem nagyon fontos, hogy minél több
információt tudjon meg a vásárló a termékről, így nem fog elgondolkodni azon,
hogy bemenjen a boltba vagy a weboldalon azonnal rendelje meg a terméket. Ezt 2
módon érhetjük el termékleírással és termékfotózással. Az utóbbi  véleményem szerint fontosabb, hiszen
gondoljunk  csak bele ha bemennénk egy
boltba és a polcokon semmilyen termék nem lenne csak pár sor leírás és az ára,
valószínűleg kifordulnánk.

Ugyanez történik az interneten is. Ha egy vásárló
felkeres egy weboldalt, nagyon sok leírást lát egy termékről, de nincs róla
fotó, valószínűleg rövid időn belül elhagyja az oldalt és egy olyat keres, ahol
látja is a megvásárolni kívánt terméket. Nem is beszélve olyan termékekről mint
pl: ruházati termékek vagy éppen körömlakkok, ahol az alapján fogjuk
kiválasztani a terméket, hogy milyen színt vagy milyen fajta anyagot látunk a
képen.  Sorolhatnák még 100 meg 100
példát, úgy gondolom érhető volt a lényeg, hogy miért is fontos a termékfotó a
weboldalon. Ha egy mondatba kellene összefoglalnom: Minden vásárlónak a
legfontosabb, hogy lássa a terméket.

Remélem sokat tudtam segíteni a cikkemmel. Hamarosan érkezik
egy újabb bejegyzés ahol  ki fogok térni
részletesen arra, hogy melyek a legfontosabb tudnivalók termékfotózásban.