Üdvözöllek az új cikkemben. Előző bejegyzésben részletesen leírtam, hogy miért fontos egy vállalkozásnak a termékfotó, most pedig arra térnék ki, hogy milyen is egy jó termékfotó és, hogy mire érdemes odafigyelni, megkérdezni amikor ajánlatot kérünk.   A termékfotózás fajtái:  
  1. Normál termékfotózás, egyszínű semleges háttér kivágott képpel.
  Ez a teremékfotó a megszokott webshopokon látott fehér háttérrel rendelkező fotók, ilyenkor a lefotózott terméket általában kivágják a háttérből és egy program segítségével egyszínű fehér háttérre illesztik rá így egységes lesz az összes fotó a webshopon.   2. Reklám vagy kreatív termékfotózás. Az iylen fotókat nem szokták kivágni mert itt az eredeti fotó kerül retusálásra vagy pedig egy megszerkesztett fotót kapunk. Az ilyen fotókat álltalában katalógusokban, reklámanyagokban vagy weboldalon facebookon hírdetésekben szokták használni. Ilyenkor a terméken kívűl más is szerepel a képen. Ez lehet egy egyedi háttér, plusz kiegészítők amik a termék tulajdonságait jellemzik vagy akár egy modell ami valamilyen felhasználást mitat be. Lehet a kreatív fotó egy részlet fotó is ami nem az egész terméket hanem csak egy fontos tulajdonságát, részletét mutatja be közelebbről. Ezen kategóriák alapján ki lehet választani a magunknak legmegfelelőbbet. A jó termékfotó: Tulajdonképpen az, hogy milyen a jó termékfotó természetesen viszonyítás kérdése, hiszen mindenkinek más az izlíse. Mindezek mellet azért egy jó termékfotó fő ismérve, hogy eladja terméket. Ahhoz, hogy ez megvalósuljon pár dolgra érdemes odafigyelni.
  • A termékfotó mindig tükrözze a termék textúráját, hiszen a vásárló szeretné tudni, hogy milyen anyagú terméket vásárol.
  • Fontos még a színek valódisága, hogy ha egy piros cipőt látunk a webshopon de amit megrendelünk az rózsaszín, akkor lehet nem leszünk annyira boldogak.
  • Amennyiben vannk kiegészítők a termékekhez az is fontos, hogy ezek méretarányosak legyenek.
  • Emellet fontos még a kép minősége, hogy amennyiben a vásárló ránagyít a fotóra ne csak pixeleket lásson hanem azt a részletet élesen amire kíváncsi.
  • Ha olyan termékről beszélünk aminek vannak fontos pozitív tulajdonságai akkor azokat érdemes részletfotókkal is bemutatni , hogy a vásárló még biztosabb legyen abban, hogy ez a termék kell neki.
Első sorban úgy gondolom ezek a fő fontosságú dolgok amikre figyelni kell a termékfotózáskor és természetesen érdemes ezt leegyeztetni a fotóssal, hogy a végén ne érjen meglepetés. Köszönöm, hogy végig olvastad a termékfotózással kapcsolatos cikkemet. Remélem tudtam segíteni a választásban.